Het is veel gemakkelijker om een probleem op te lossen als je weet wat er aan de hand is. We maken het u vanaf nu gemakkelijker om te zien of u te maken heeft met een probleem met het beleid inzake bestemmingspagina's en sites in plaats van een kwaliteitsprobleem met de bestemmingspagina. Voordat we de wijzigingen in de AdWords-interface bespreken die we hebben aangebracht om dit duidelijker te maken, kijken we eerst naar de verschillen tussen het beleid en de kwaliteitsrichtlijnen voor bestemmingspagina's.

Wat is het verschil tussen het beleid en de kwaliteitsrichtlijnen voor bestemmingspagina's?

Het belangrijkste doel van het beleid voor bestemmingspagina's is ervoor te zorgen dat de sites waarop mensen terechtkomen nadat ze op advertenties hebben geklikt, veilig, betrouwbaar en legaal zijn. De beslissingen over beleidsnaleving worden genomen door geautomatiseerde systemen en getrainde specialisten. Wanneer wordt vermoed dat bestemmingspagina's het beleid van AdWords schenden, worden de hieraan gekoppelde advertenties en zoekwoorden uitgeschakeld en kunnen deze niet meer aan de AdWords-veiling meedoen. De kwaliteit van uw bestemmingspagina kan van invloed zijn op uw advertentiepositie en uw prestaties in de AdWords-veiling. Net als voor alle andere factoren die de kwaliteitsscore bepalen, wordt de kwaliteit van bestemmingspagina's bepaald door geautomatiseerde systemen.

Wat is er veranderd in de AdWords-interface?

Als een bestemmings-URL eerder niet voldeed aan onze richtlijnen voor het beleid inzake bestemmingspagina's en sites, werden een kwaliteitsscore van 1/10 voor uw zoekwoorden, een melding dat uw advertenties zelden worden weergegeven en een aanduiding van slechte bestemmingspaginakwaliteit weergegeven, maar niets waarin expliciet een schending van het beleid voor bestemmingspagina's werd genoemd.

Nu wordt voor zoekwoorden waarvoor dit geldt, de status 'Site opgeschort' in de statuskolom weergegeven. Aangezien deze zoekwoorden geen advertenties kunnen activeren, wordt er geen kwaliteitsscore meer berekend of weergegeven. Als u naar het tabblad 'Advertenties' gaat, worden advertenties die vanwege het beleid niet meer worden vertoond, weergegeven als 'Opgeschort'.

Deze aanpassingen worden voor de meeste schendingen van het beleid inzake bestemmingspagina's weergegeven. Als de overtreding ernstig is, kunnen we een account overigens onmiddellijk opschorten.

We hopen dat u hiermee sneller kunt zien wat er aan de hand is en wat u kunt verbeteren als u meldingen van een schending van het bestemmingspaginabeleid krijgt. We zijn ook bezig ons aan het beleid gerelateerde Helpcentrum-materiaal en de systemen voor e-mailmeldingen te verbeteren, dus houd deze bronnen in de gaten.

Raadpleeg het Helpcentrum voor meer informatie over het AdWords-beleid of de kwaliteit van bestemmingspagina's. U kunt ook contact met ons opnemen over een specifiek probleem met het AdWords-beleid waarmee u in uw account te maken heeft.

Gepost door Eronne, Inside Adwords Team