Vandaag hebben we nieuwe functionaliteit in Google Partner Search gelanceerd waarmee adverteerders die op zoek zijn naar ondersteuning voor accountbeheer, rechtstreeks in contact kunnen komen met Certified Partners door een leadformulier in te vullen, en waarmee Certified Partners gemakkelijk binnenkomende vragen kunnen beoordelen en beantwoorden.

We brengen deze wijziging aan als reactie op feedback van adverteerders en Certified Partners dat ze graag verbeteringen willen in het leadbeheerproces en in het aanvraagproces voor klanten die informatie willen inwinnen.

Als u na het starten van Google Partner Search in april 2009 een partnervermelding vond en contact wilde opnemen met het bedrijf, moest u naar de website van het bedrijf gaan om contactgegevens te vinden.

Om het leadbeheerproces efficiënter te maken, hebben we nu een knop 'Contact' toegevoegd aan de pagina met het bedrijfsprofiel, zodat u Certified Partners kunt beoordelen en rechtstreeks contact met hen kunt opnemen via Partner Search.

U ontvangt een automatische bevestigings-e-mail dat de lead is verzonden en de potentiële partner ontvangt een e-mailmelding dat er een nieuwe lead beschikbaar is voor beoordeling. Ze kunnen de leads vervolgens beoordelen binnen de nieuwe functie 'Leadbeheer' op hun pagina in het Google AdWords Certification Program. Daar kunnen ze besluiten of ze actie willen ondernemen op de lead.

Als een partner ervoor kiest niet samen te werken met uw bedrijf, ontvangt u een e-mailmelding. Als dit het geval is, raden we u aan contact op te nemen met andere partners. Om de kans op het vinden van een geschikte partner voor uw bedrijf te vergroten, is het raadzaam uw geschatte budget in te vullen.

Als u Certified Partner bent en meer informatie wenst over de voordelen van deze functies, zoals praktische tips voor het beheren van uw profiel, gaat u naar het blog over advertentieoplossingen voor advertentiebureaus.

Meer informatie over deze en andere functies van het Google Certification Program en de Partnerzoekmachine vindt u in het Helpcentrum van het programma.

Gepost door Eronne, Inside Adwords Team