Deze week lanceren we een hulpprogramma dat u kan helpen gemakkelijker klanten te bereiken op het moment dat ze de miljoenen sites in het Google Display Netwerk bezoeken: het Hulpprogramma voor contexttargeting.

Zoals u wellicht weet, kan contexttargeting u helpen potentiële klanten te bereiken die aan uw producten of services gerelateerde webpagina's lezen. Met dit hulpprogramma kunt u gemakkelijker en sneller campagnes met contexttargeting maken en meer klikken en conversies voor uw campagnes genereren.

Wat doet het Hulpprogramma voor contexttargeting?

Dit hulpprogramma stelt automatisch zoekwoordenlijsten samen voor uw campagnes in het Display Netwerk. Deze lijsten worden gebruikt om uw advertenties weer te geven op relevante webpagina's in het Google Display Netwerk. Zoekwoordenlijsten met een duidelijk thema vormen de basis van effectieve contexttargeting en met het Hulpprogramma voor contexttargeting hoeft u deze lijsten niet meer handmatig samen te stellen. U kunt binnen enkele minuten tientallen of zelfs honderden zoekwoordenlijsten samenstellen, waarbij de prestaties van uw campagne snel worden geschaald terwijl u beschikt over nauwkeurige targeting voor uw advertenties. Dat betekent dat u meer klikken en conversies voor uw campagnes kunt genereren in minder tijd.

Hoe kan ik dit hulpprogramma gebruiken?

Stel dat u voetbalkleding en -materiaal verkoopt. Normaal gesproken moet u afzonderlijke advertentiegroepen maken voor elk van uw productlijnen, zoals voetbalkleding, voetballen, voetbalschoenen, enzovoort. Met het Hulpprogramma voor contexttargeting hoeft u alleen de verschillende productcategorieën in het zoekvak te typen; het hulpprogramma genereert automatisch zoekwoordenlijsten met duidelijke thema's voor u. Wanneer u bijvoorbeeld voetbalkleding in het hulpprogramma opgeeft, krijgt u specifiekere advertentiegroepen, zoals voetbalkleding voor kinderen, goedkope voetbalkleding, voetbaltenues, voetbaltassen, enzovoort.

Deze nieuwe advertentiegroepen kunnen u helpen meer verkeer aan te trekken en meer verkopen te genereren, aangezien u zelf misschien niet aan deze advertentiegroepen gedacht had bij het maken van uw campagnes. Samen met de nieuwe advertentiegroepen stelt het hulpprogramma biedingen en voorspelde plaatsingen voor om u een idee te geven van de soorten sites in het Display Netwerk waarop uw advertenties kunnen worden weergegeven.

Het Hulpprogramma voor contexttargeting is eerder al beschikbaar gesteld voor adverteerders die AdWords Editor gebruiken. Vanaf deze week kunnen alle adverteerders het programma gebruiken via het tabblad Mogelijkheden in hun AdWords-account. U heeft op dit moment nog steeds AdWords Editor nodig om de advertentiegroepen in uw account te implementeren (AdWords Editor downloaden), maar dit wordt in de komende weken aangepast, zodat u nieuwe advertentiegroepen rechtstreeks in uw AdWords-account kunt implementeren.

Meer informatie over het Hulpprogramma voor contexttargeting vindt u in het Helpcentrum van AdWords.

We hopen dat dit hulpprogramma u kan helpen uw doelstellingen voor uw campagnes in het Display Netwerk gemakkelijker en efficiënter te behalen.