Veel bedrijven beoordelen de waarde van telefoongesprekken en websitebezoeken heel verschillend. Een pizzeria bijvoorbeeld heeft liever telefonisch contact met klanten omdat dit eerder tot bestellingen leidt. Adverteerders vragen ons vaak hoe ze zich in hun mobiele campagnes op een eenvoudige manier zich uitsluitend kunnen richten op telefoongesprekken. We zijn dan ook verheugd dat we vandaag de alleen-bellen-advertentie kunnen aankondigen, die een uitbreiding is van de click-to-call-telefoonextensies. Alleen-bellen-advertenties bieden adverteerders de flexibiliteit campagnes te maken die uitsluitend gericht zijn op het genereren van telefoontjes naar hun bedrijf.

Zoals in deze voorbeeldadvertentie voor Lou’s Italian Pizza te zien is, is de alleen-bellen-advertentie met klikbaar telefoonnummer prominent in beeld, terwijl de gebruiker nergens anders in de advertentie kan klikken. Zo kan Lou zich via zijn mobiele advertenties volledig richten op het bevorderen van de telefonische interactie met zijn klanten.



Alleen-bellen-advertenties worden weergegeven op Google.nl of Google.be op geavanceerde apparaten met volledige internetbrowser. Als adverteerders van deze nieuwe functie willen profiteren, moeten ze telefoonextensies inschakelen en in hun mobiele campagne op het tabblad 'Telefoonextensies' het vakje 'Indeling voor alleen-bellen' aanvinken. Alleen-bellen-advertenties kunnen klikken ontvangen van apparaten als iPads en iPod Touches, waarmee niet gebeld kan worden. Klikken op alleen-bellen-advertenties vanaf deze apparaten hebben tot gevolg dat gebruikers naar de bestemmingspagina van de adverteerder worden geleid. Zoals bij alle click-to-call-advertentie-indelingen, wordt de adverteerder kosten in rekening gebracht wanneer een gebruiker op het telefoonnummer in de advertentie klikt. Klik hier voor instructies voor het inschakelen van telefoonextensies voor uw mobiele campagne.

Artikel door Anna Khesed, Product Marketing Manager