AdWords is bedoeld om adverteerders in contact te brengen met klanten die naar hun producten en services zoeken - ongeacht waar die klanten zich bevinden. Vandaag kunnen we Google Global Market Finder aankondigen, een online hulpprogramma dat adverteerders kan helpen nieuwe buitenlandse markten te vinden, en Google Ads voor internationale adverteerders, een nieuwe website waarop Global Market Finder, AdWords, Google Vertalen en andere hulpprogramma's worden gecombineerd tot een oplossing waarmee adverteerders hun klanten wereldwijd kunnen vinden, aanspreken en ondersteunen.

Global Market Finder helpt bedrijven een antwoord te vinden op de vraag: wie zijn mijn potentiële buitenlandse klanten?



Met dit hulpprogramma geeft u zoekwoorden op die uw product of service omschrijven en selecteert u een markt of regio die u wilt verkennen. U kunt kiezen uit regio's zoals de Europese Unie, de G20-landen of Noord- en Zuid-Amerika.

Global Market Finder vertaalt uw zoekwoord automatisch in de talen die in elk van de door u geselecteerde markten worden gesproken. De locaties worden vervolgens gerangschikt op marktkansen door het zoekvolume, het voorgestelde bod en de concurrentie voor elk vertaald zoekwoord te combineren. Met dit hulpprogramma kunnen bedrijven antwoorden vinden op vragen zoals: 'Hoe groot is de concurrentie in deze markt?', 'Hoe groot is de vraag op één locatie in verhouding tot de vraag op andere plaatsen?' en 'Hoeveel zou het kosten om te gaan adverteren in deze nieuwe markt?' Aangezien automatische vertalingen niet perfect zijn, is het belangrijk dat u controleert of de vertaalde termen relevant zijn voor uw bedrijf.

Het tweede hulpmiddel dat we vandaag lanceren, is Google Ads voor internationale adverteerders, een website waarop adverteerders meer informatie kunnen vinden over Google-programma's die hen kunnen helpen hun bedrijf internationaal uit te breiden. Google Ads voor internationale adverteerders bevat stapsgewijze handleidingen en hulpprogramma's die u kunnen helpen internationaal te gaan opereren: van het vinden van de juiste markten om uw bedrijf uit te breiden en het lokaliseren van uw website en campagnes in een andere taal tot het weergeven van advertenties in een buitenlandse markt en natuurlijk het bijhouden van uw internationale advertentie-uitgaven.



Op deze website zijn bronnen verzameld voor het vinden van:
  • De juiste markt voor uw producten en services; hiervoor zijn hulpprogramma's beschikbaar zoals Global Market Finder en de Consumer Commerce Barometer
  • Bronnen voor het vertalen van websites en advertentietekst met het webelement voor Google Vertalen en Google Translator Toolkit
  • Nieuwe klanten met relevante online advertenties; u krijgt bovendien meer inzicht in de opties voor internationale betalingsverwerking, verzending en klantenservice
Op de website vindt u tevens voorbeelden van bedrijven zoals het uwe die internationaal zijn gaan opereren met AdWords, zoals een mozaïekbedrijf in Libanon, een online winkel voor schoenen op bestelling in Sydney en een bedrijf voor technische ondersteuning in India.

We hopen dat onze nieuwe website en hulpprogramma's u kunnen helpen buitenlandse markten te bereiken, of u nu een klein bedrijf heeft en voor het eerst over de landsgrenzen kijkt of deel uitmaakt van een middelgroot multinationaal bedrijf dat u verder wilt uitbreiden.

Zowel Global Market Finder als Google Ads voor internationale adverteerders zijn beschikbaar in 43 talen. Er zijn wereldwijd meer dan 1,9 miljard mensen online. Zou u niet meer van deze mensen als klant willen hebben?