Dit is het derde en laatste artikel in onze reeks van drie artikelen over internationale uitbreiding van uw bedrijf. Laten we eens kijken hoe Katrina, onze fictieve meubelmaakster uit artikel 1 en artikel 2, haar doel van internationale uitbreiding verder vervolgt.

Nadat Katrina de praktische vereisten heeft afgehandeld, kan ze beginnen met het opzetten van haar internationale AdWords-campagnes. Op basis van de gegevens van Google Insight for Search wil ze om te beginnen een campagne maken die op Duitsland is gericht en afhankelijk van de resultaten wil ze ook Nederland targeten.

Katrina gaat naar haar AdWords-interface en klikt op de knop '+ Nieuwe campagne'. Bij 'Locaties en talen' selecteert ze 'Duits'. U kunt meerdere talen kiezen, maar het wordt aanbevolen slechts één taal te targeten. U kunt een hoge kwaliteitsscore behalen wanneer u een productspecifieke advertentiegroep maakt. Als u zoekwoorden in verschillende talen toevoegt aan een advertentiegroep, wordt deze meer heterogeen, wat leidt tot een lagere kwaliteitsscore. U kunt dus het beste één taal per campagne aanhouden.

Voor haar Duitse campagne wil Katrina alle relevante zoekwoorden kennen voor 'design meubels'. Met de Translator Toolkit kan ze haar bestaande Finse campagne eenvoudigweg in andere talen vertalen, dus ook in het Duits.



Maar Katrina wil niet enkel een vertaling van al haar Finse zoekwoorden, want dan loopt ze mogelijk specifieke zoekwoorden voor de Duitse markt mis. Om specifieke zoekwoorden voor de Duitse markt te vinden, gebruikt Katrina het Hulpprogramma voor zoekwoorden, waarin ze de locatie en taal instelt op Duitsland.



Nu beschikt Katrina over een Duitse campagne met vertaalde zoekwoorden en advertentieteksten, waaraan ze zoekwoorden heeft toegevoegd met het Hulpprogramma voor zoekwoorden. U kunt een professionele vertaler Duits inhuren om de campagne te controleren en te verfijnen. Niet alleen wil Katrina zeker zijn dat de vertaling correct is, maar ook of de vertaalde termen algemeen in Duitsland worden gebruikt. Vervolgens gebruikt Katrina de Verkeerschatter om de juiste CPC-biedingen voor de Duitse markt te vinden.

Na twee weken wil Katrina de prestaties van haar Duitse campagne verbeteren door nieuwe zoekwoorden toe te voegen vanaf het tabblad 'Mogelijkheden' in haar AdWords-account. De ideeën voor zoekwoorden op het tabblad 'Mogelijkheden' worden op basis van de zoekgegevens van Google gegenereerd door geautomatiseerde hulpprogramma's. Door de zoekgegevens te analyseren die betrekking hebben op uw campagnes, vindt het systeem vaak nieuwe zoekwoorden die relevant zijn voor uw advertenties en die nog niet in uw account zijn opgenomen. Katrina kiest relevante zoekwoorden op het tabblad 'Mogelijkheden' en voegt deze toe aan haar campagne. Ze blijft haar prestaties meten. Vanwege het succes van haar Duitse campagne wil Katrina haar bedrijf naar nog meer markten uitbreiden, te beginnen met de Nederlandse markt.