In artikel 1 en artikel 2 in deze reeks hebben we enkele nuttige en praktische tips gegeven voor websiteoptimalisatie.

In het artikel van vandaag bespreken we de hulpprogramma's die u kunt gebruiken voor het beheer van uw online campagnes.

Met Google AdWords bereikt u meer potentiële klanten online. Uw campagne presteert optimaal wanneer u ons Hulpprogramma voor zoekwoorden gebruikt om te achterhalen met welke zoektermen en advertentieteksten u de beste resultaten genereert bij uw doelgroep.

Nadat u de ideale AdWords-campagne heeft ingesteld, biedt Conversies bijhouden u toegang tot de conversiegegevens in uw AdWords-rapporten, op basis waarvan u gefundeerde en slimmere beslissingen kunt nemen over uw advertentiestrategieën, met name over de advertenties en zoekwoorden waarin u wilt investeren. Als u over betere gegevens beschikt, kunt u beter het totale rendement op investering (ROI) voor uw AdWords-campagnes meten.

Google Analytics verschaft u inzicht in de trends op uw website. Met dit gratis hulpprogramma kunt u de interactie van bezoekers met uw site bijhouden en te weten komen welke onderdelen van de aankoopprocedure verbeterd moeten worden zodat u meer bezoekers vasthoudt.

Het laatste hulpprogramma waarvan uw campagnes kunnen profiteren is Google Website Optimizer. Met dit hulpprogramma is giswerk verleden tijd en kunt u met tests de proef op de som gaan nemen. Dit hulpprogramma biedt u de mogelijkheid om te testen en bij te houden welke inhoud (afbeeldingen, tekst, algemene site-indeling, enzovoort) de meeste verkopen en leads genereert.

We hopen dat deze reeks artikelen u aan het denken heeft gezet over de bruikbaarheid van uw site en u een beter inzicht heeft verschaft in de beschikbare gratis hulpprogramma's die u kunnen helpen om van bezoekers kopers te maken.