In juni begonnen we AdWords-rapporten naar het tabblad 'Campagnes' te verplaatsen. Sindsdien hebben we alle belangrijke AdWords-rapporten overgezet, zodat u snel uw gegevens kunt downloaden op de pagina's waarop u uw campagnes beheert.

In de komende paar weken wordt het overgangsproces voltooid en wordt het Rapportcentrum volledig verwijderd. Vanaf dat moment kunt u al uw rapporten alleen plannen en downloaden op de campagnebeheerpagina's van AdWords.

We hebben de overgang naar deze nieuwe rapportagemethode geleidelijk doorgevoerd en ondertussen feedback van adverteerders verzameld. We hebben op basis van die feedback wijzigingen aangebracht.

Zo hebben we bijvoorbeeld begrepen dat u het moeilijk vond bepaalde rapportage-opties in uw account te vinden. Als oplossing hebben we relevante ‘Veelgestelde vragen’ toegevoegd aan de downloadmenu's van het tabblad 'Campagnes', zodat u sneller de weergaven en statistieken kunt vinden waarin u geïnteresseerd bent.

Als u op dit moment al rapporten downloadt via het tabblad 'Campagnes', bent u al gewend aan de meeste wijzigingen en zult u zien dat elk van uw geplande rapporten is gekopieerd naar het gedeelte 'Bedieningspaneel en bibliotheek'. Begin november zullen we alle oude versies van geplande rapporten uit het tabblad 'Rapporten' verwijderen en de automatische emails hierover niet meer versturen. Kort daarna zullen we het Rapportcentrum volledig verwijderen.

Als u zich hierop wilt voorbereiden, kunt u de geplande rapporten in het gedeelte 'Rapporten' van 'Bedieningspaneel en Bibliotheek' vergelijken met de oude versies van uw geplande rapporten in het Rapportcentrum. Voer zo nodig aanpassingen door om ervoor te zorgen dat u alle gewenste gegevens ontvangt in de gewenste indeling.

Als u extra informatiebronnen zoekt die u bij deze wijzigingen kunnen helpen, kunt u het Helpcentrum van AdWords raadplegen voor artikelen over elk rapport. We hebben ook een zoekwoordrapportagehandleiding met vergelijking vóór en na gepubliceerd om u een stapsgewijze handleiding te bieden voor het uitvoeren van een van de populairste AdWords-rapporten.

Nogmaals hartelijk dank voor uw geduld tijdens deze overgang. Als u aanvullende feedback heeft over de rapportagefunctie van AdWords, kunt u die natuurlijk naar ons sturen.