Vandaag bespreken we een populair onderwerp dat zeer relevant is en dat het succes van uw campagne rechtstreeks kan beïnvloeden. Elke minuut dat uw advertenties niet actief zijn, kan u geld kosten. Hoe kunt u dit voorkomen?

Het geheime recept om uw advertenties te laten goedkeuren begint met een belangrijk ingrediënt: gezond verstand. Wees voorbereid op wat u kunt tegenkomen. Als u dringende campagnes heeft die op een specifieke datum actief moeten zijn (zoals speciale aanbiedingen of seizoensgebonden campagnes), dient u uw advertenties ruim van tevoren ter beoordeling in. Het goedkeuringsproces kan namelijk enige tijd in beslag nemen.

Advertenties in onderbroken campagnes worden niet beoordeeld. Als u een advertentie wilt aanpassen, kunt u het beste een nieuwe maken. Onderbreek de weergave van de oude advertentie niet voordat de nieuwe advertentie is goedgekeurd. Op die manier worden uw advertenties altijd weergegeven. Telkens wanneer u nieuwe advertenties indient of bestaande advertenties wijzigt, worden deze automatisch ter beoordeling verzonden. Een advertentie met de status 'wacht op beoordeling' kan op zoekpagina's van Google worden weergegeven. De advertentie wordt echter pas op sites van onze zoekpartners en plaatsingen in het Display Netwerk weergegeven nadat de advertentie door ons is beoordeeld en goedgekeurd.

Het tweede ingrediënt is ons advertentiebeleid. Afhankelijk van het type advertentie moet u op de hoogte zijn van specifieke richtlijnen om er zeker van te zijn dat uw advertentie wordt gepubliceerd. Kijk eens naar de meest voorkomende fouten bij het maken van een advertentie. Zo kunt u voorkomen dat u uw klanten teleurstelt met advertenties van lage kwaliteit.

Advertentiebeleid: gebruik geen onnodige hoofdletters of afwijkende grammatica, spelling, spaties, symbolen of interpunctie.

TOEGESTAAN

Hotel in Londen
Prachtig 5 sterren-resort
Boek meteen en ontvang 20% korting
www.londenshotel.com

NIET TOEGESTAAN

Hotel in Londen!!
Prachtig 5 sterren-resort
BOEK METEEN en bespaar harde €€!
www.londenshotel.com

URL-beleid: zorg ervoor dat uw bestemmings-URL werkt en dat uw zichtbare domein overeenkomt met het bestemmingsdomein in de URL.

Inhoudsbeleid: controleer de specifieke beleidsregels die in uw land gelden. Beleidsregels kunnen per land verschillen. Controleer van tevoren of uw product is toegestaan in uw land, of dat er restricties voor gelden.

NIET TOEGESTAAN

Geweren en pistolen
De beste modellen voor topprijzen
Bezoek onze site
www.geweer.nl

Sigaretten en meer
We verkopen alle soorten tabak
Bestel meteen
www.tabak.com

Houd er rekening mee dat deze richtlijnen gelden voor mobiele advertenties en voor tekst-, beeld- en videoadvertenties. Daarnaast gelden voor niet-tekstadvertenties aanvullende beleidsregels waaraan u moet voldoen. Houd rekening met de volgende relevante aspecten.

Beeld/Flash-advertenties:
  • Advertenties moeten de volledige ruimte van het door u gekozen afbeeldingsformaat in beslag nemen.
  • 'Muiseffecten' moeten door de gebruiker worden gestart. In advertenties mogen geen muis- of computeracties worden gesimuleerd, zoals het nabootsen van de beweging van een muispictogram. Dit wordt beschouwd als een niet door de gebruiker gestart muiseffect.
  • Beeldadvertenties en de bijbehorende website-inhoud moeten gezinsvriendelijk zijn.
  • Animatieadvertenties mogen maximaal 30 seconden duren (bij een framesnelheid van 15-20 fps). Hierna moet het beeld blijven stilstaan.
Videoadvertenties:
  • Het audiogedeelte van uw videoadvertentie wordt afgespeeld zodra de gebruiker op uw advertentie klikt.
  • De afbeelding moet 50K of kleiner zijn.
  • Het beginbeeld moet een JPEG-, PNG- of GIF-indeling hebben.
  • U mag geen animatie gebruiken voor het beginbeeld van uw videoadvertentie.
  • Videoadvertenties mogen maximaal 4 minuten duren. Het videogedeelte van uw videoadvertentie wordt afgespeeld wanneer een gebruiker op de afbeelding, URL of afspeelknop klikt.
Mobiele advertenties:
  • De kopregels van advertenties mogen maximaal 18 tekens lang zijn.
  • De beschrijvingsregel mag maximaal 18 tekens lang zijn.
  • De zichtbare URL mag maximaal 20 tekens lang zijn.
  • De bedrijfsnaam in uw advertentie moet een correcte weerspiegeling zijn van de naam van uw bedrijf. Als uw bedrijfsnaam is ingekort, moet ook de ingekorte versie een correcte weerspiegeling zijn van de naam van het bedrijf waarvoor wordt geadverteerd. Het veld voor de bedrijfsnaam mag niet als extra regel advertentietekst worden gebruikt.
Het laatste maar zeker niet minst belangrijke ingrediënt is het altijd op de hoogte zijn van de laatste beleidswijzigingen. Om dit gemakkelijker te maken, is er een nieuw beleidsgedeelte beschikbaar in het Helpcentrum. Hier vindt u alle relevante updates en mist u dus nooit nieuwe informatie.

Nu u alle ingrediënten heeft verzameld, voegt u uw eigen creativiteit toe en creëert u een speciaal recept waarmee u uw campagne succesvol maakt!