In november hebben we Ad Sitelinks geïntroduceerd om u te helpen nog betere resultaten te behalen met uw best presterende advertenties. Vanaf dat moment hebben we gezien dat adverteerders bijzonder goede resultaten genereren met Ad Sitelinks: hun klikfrequentie werd gemiddeld met meer dan 30 procent verhoogd.

Eind juni introduceerden we een nieuwe indeling met één regel waarmee u in nog meer campagnes van Ad Sitelinks kunt profiteren, ook in uw algemene, minder merkspecifieke campagnes.

We hebben zelfs een optie beschikbaar gesteld waarmee u Ad Sitelinks voor elke gewenste campagne kunt instellen. Dat betekent dat u niet hoeft te wachten tot uw campagnes worden goedgekeurd voordat u Ad Sitelinks kunt instellen.



Wanneer de zoekopdracht van een gebruiker overeenkomt met een zoekwoord uit een van de campagnes waarvoor u Ad Sitelinks heeft ingeschakeld, bepaalt Google automatisch of de Ad Sitelinks-extensie voor uw advertentie kan worden weergegeven. Als dat het geval is, wordt op basis van de kwaliteit van de advertentie bepaald of de indeling met één of twee regels wordt gebruikt. Het toevoegen van de nieuwe indeling met één regel heeft geen effect op de advertenties die momenteel in aanmerking komen voor de indeling met twee regels.

Houd er rekening mee dat Ad Sitelinks een extensie op campagneniveau vormen. De links die u maakt, moeten dus relevant zijn voor alle advertenties in die campagne. De optie voor het instellen van Ad Sitelinks is beschikbaar op het tabblad 'Instellingen' van uw campagne. Deze optie heet 'Extra links naar mijn site weergeven in mijn advertentie' en staat in het gedeelte 'Advertentie-extensies'.

Raadpleeg voor meer informatie over Ad Sitelinks deze veelgestelde vragen in het Helpcentrum.