Als we iets geweldigs ontdekken, willen we dat graag meteen delen. Hoe verklaart u anders de meer dan 57 miljoen keer dat mensen een babypanda hebben zien niezen?

Het delen van de inzichten die u krijgt met uw AdWords-rapporten zou net zo eenvoudig moeten zijn als het doorsturen van een YouTube-link. We hebben daarom onlangs nieuwe opties geïntroduceerd voor het segmenteren, plannen en e-mailen van de gegevens op uw tabblad 'Campagnes'.

Als u in de werkbalk boven de gegevenstabellen op de knop 'Downloaden' klikt, opent u een menu met een aantal opties voor het delen van rapporten met anderen.



U geeft uw rapport eerst een naam, net zoals u dat in het Rapportcentrum zou doen. Vervolgens kunt u segmenten toevoegen om verschillende dimensies van uw prestaties weer te geven. Voeg meerdere segmenten tegelijk toe voor een nog gedetailleerder overzicht van uw statistieken. U kunt uw campagnes bijvoorbeeld segmenteren op apparaat en dag van de week om te zien op welke dagen de kans groter is dat uw klanten uw advertenties zien op hun mobiele apparaten. Elk nieuw segment dat u toevoegt, wordt als een aparte kolom weergegeven in het gedownloade rapport.

Vervolgens heeft u een aantal opties. U kunt het rapport gewoon downloaden in indelingen variërend van CSV tot PDF en het persoonlijk doorgeven aan uw favoriete marketeer. U kunt er ook voor kiezen om de gegevens te e-mailen naar een of alle gebruikers die toegang hebben tot de rapporten in uw account.

Ten slotte stelt u de frequentie in waarmee u dit rapport wilt uitvoeren. Als u dus een filter voor de weergave van uw lijst met zoekwoorden heeft ingesteld, bijvoorbeeld uitsluitend zoekwoorden met de term 'gratis' die u meer dan €50 hebben gekost met een conversiepercentage onder de 5 procent, kunt u nu wekelijks een e-mail ontvangen met een rapport waarin de prestaties daarvan worden weergegeven. Alle rapporten die u downloadt van het tabblad 'Campagnes' worden weergegeven in uw Bedieningspaneel en Bibliotheek, een nieuw gedeelte voor het beheren van de rapporten en aangepaste meldingen die u voor uw account heeft gemaakt.

Dit zijn de meest recente wijzigingen in ons voortdurend streven om de toegang tot rapporten eenvoudiger te maken. We hopen dat meer gegevens op het tabblad 'Campagnes' en eenvoudigere toegang tot gedetailleerde statistieken u helpen om van het bekijken van de verschillende dimensies van uw campagneprestaties dagelijkse praktijk te maken. U weet ten slotte nooit hoeveel babypanda's zich in uw campagnes schuilhouden...