Deze week voeren we twee nieuwe functieverbeteringen in onze view-throughconversierapportage door om u te helpen het ROI van uw weergavecampagnes in het inhoudsnetwerk van Google effectiever te meten. Met view-throughconversierapporten, die we vorig jaar hebben geïntroduceerd, kunt u de conversies meten van gebruikers die uw weergaveadvertenties hebben gezien, maar er niet op hebben geklikt. Door de verbeteringen kunt u deze rapporten nu beter aan uw behoeften aanpassen.

Aanpasbare view-throughconversieperiode

U kunt een aangepast bereik instellen voor de tijdspanne waarin over view-throughconversies moet worden gerapporteerd. Voorheen was de tijdspanne ingesteld op dertig dagen, wat betekende dat we rapporteerden over de view-throughconversies die tot dertig dagen nadat een gebruiker uw advertentie had gezien, plaatsvonden. Nu kunt u deze periode naar behoefte aanpassen, afhankelijk van wat voor uw product of service zinvol is. Stel u bent een plaatselijke pizzeria en u bent op zoek naar gebruikers die een coupon downloaden en een pizza bestellen. Gebruikers reageren doorgaans binnen twee dagen nadat ze uw advertentie hebben gezien. U wilt in dat geval wellicht liever een rapportageperiode instellen die veel korter is dan wanneer u auto's zou verkopen, aangezien de verkoopcyclus van een auto veel langer is en het soms meerdere weken duurt voordat een gebruiker zich opgeeft voor een testrit.

Deduplicatie van rapportage over zoekconversies

Daarnaast heeft u ook de mogelijkheid om rapportage uit te sluiten voor view-throughconversies die zowel in het zoeknetwerk als in het inhoudsnetwerk plaatsvinden. Als u deze functie inschakelt, worden de conversies die afkomstig zijn van gebruikers die ook op uw advertenties in het zoeknetwerk hebben geklikt, van uw view-throughconversierapporten uitgesloten. Deze conversies worden uitsluitend toegekend aan uw advertenties in het zoeknetwerk.

Als u besluit deze instellingen op uw campagnes toe te passen, moet u er rekening mee houden dat toekomstige gegevens erdoor worden beïnvloed.

We zijn ervan overtuigd dat door deze verbeteringen de rapportage over view-throughconversies nauwkeuriger en bruikbaarder voor u zal zijn. Als u momenteel view-throughconversies bijhouden gebruikt, raden we u aan deze twee nieuwe opties te evalueren en op basis van uw specifieke behoeften te implementeren. Schakel deze instellingen echter niet steeds weer in en uit, want hierdoor worden uw campagnestatistieken onnauwkeurig en minder bruikbaar.

Als u met weergaveadvertenties in het inhoudsnetwerk van Google adverteert, maar niet vertrouwd bent met het bijhouden van view-throughconversies, raden we u aan de nieuwe opties te implementeren zodat u het ROI van uw weergavecampagne effectiever kunt bijhouden. Weergaveadvertenties presteren vaak niet alleen via klikken en conversies. Soms bezoeken gebruikers uw site en doen ze een aankoop nadat ze uw weergaveadvertentie hebben gezien, maar er niet op hebben geklikt. Ga voor meer informatie naar ons Helpcentrum.