Zoals we vorige maand hebben aangekondigd , hebben we de iPad opgenomen in onze lijst met mobiele apparaten met volledige internetbrowser. Daarmee wordt het voor u gemakkelijker om op de iPad gerichte advertentiecampagnes uit te voeren.

Onze rigoureuze tests hebben uitgewezen dat de iPad aan al onze criteria voldoet. We hebben het apparaat daarom toegevoegd aan de lijst met mobiele apparaten die u specifiek kunt targeten. U target de iPad door naar het onderdeel 'Apparaten' in de campagne-instellingen te gaan en de iPad te selecteren onder 'Geavanceerde opties voor apparaten en providers'.



Een paar dingen om aan te denken:
  • Als uw apparaatinstellingen alleen zijn geconfigureerd voor desktops en laptops, worden uw advertenties niet op de iPad weergegeven.
  • Ook als u op dit moment alleen geselecteerde mobiele apparaten target (bijvoorbeeld de iPhone of de Android), worden uw advertenties niet op de iPad weergegeven. U moet de iPad dan apart selecteren als u deze wilt opnemen in uw campagne met apparaattargeting.
Bedenk ook dat u uw iPhone/iPad- of Android-apps rechtstreeks kunt promoten door ze te koppelen aan de download-URL in uw advertenties. Op die manier kunnen gebruikers uw app rechtstreeks vanuit uw advertentie downloaden. En omdat we het u graag zo gemakkelijk mogelijk maken, handelen we de apparaattargeting automatisch af wanneer deze advertenties op mobiele apparaten worden weergegeven.

We blijven ons best doen om AdWords te verbeteren, zodat u uw doelgroep gemakkelijker kunt bereiken en kunt profiteren van de nieuwe kansen die nieuwe innovatieve apparaten zoals de iPad u bieden.