Vorige week hebben we u laten zien hoe u Google Analytics kunt gebruiken om te bekijken hoe mobiele bezoekers omgaan met uw website en hoe u op basis van deze kennis uw AdWords-campagnes kunt optimaliseren. Deze week laten we u zien hoe u uw campagnes specifieker kunt targeten, zodat u alleen het meest relevante mobiele publiek bereikt.

Welke mobiele apparaten gebruiken ze?

Zorg ervoor dat uw advertentie alleen wordt weergegeven voor het juiste mobiele publiek. Als u bijvoorbeeld iPhone-accessoires verkoopt, is uw advertentie waarschijnlijk niet relevant voor Android-gebruikers. Met geavanceerde opties voor targeting op mobiele apparaten kunt u ervoor zorgen dat in dit geval alleen gebruikers met een iPhone uw advertentie te zien krijgen. U kunt er zelfs voor kiezen alleen bepaalde mobiele providers te targeten.














Waar bevinden ze zich?


Met Google Analytics kunt u zien waar het grootste gedeelte van uw websiteverkeer vandaan komt, en van welke mobiele apparaten. Als u vaststelt dat veel bezoeken afkomstig zijn uit een plaats waar u een vestiging heeft, kunt u uw bedrijfsadres of telefoonnummer weergeven in advertenties die worden weergegeven op apparaten met volledige internetbrowser. Dit maakt uw advertentie nog relevanter en zorgt ervoor dat uw gebruikers u nog sneller kunnen bereiken. Bovendien kunnen mobiele gebruikers via een klik op het telefoonnummer in uw tekstadvertentie uw bedrijf bellen, zodat ze direct een eerste stap naar een conversie kunnen zetten.
















We hopen dat deze tips u helpen uw campagnes mobieler te maken, zodat u het juiste publiek ook onderweg kunt bereiken. Hopelijk zien we u volgende week terug voor een nieuw bericht met tips voor mobiel adverteren!