Onlangs kondigden we click-to-call-telefoonnummers aan voor lokale advertenties die verschijnen op mobiele apparaten met volledige internetbrowser zoals de iPhone, Android of Palm Pre. Vanaf deze week leveren we dezelfde click-to-call-voordelen aan nationale adverteerders via telefoonextensies.

Met telefoonextensies kunt u een telefoonnummer toevoegen dat wordt weergegeven zodra uw advertentie wordt geactiveerd, ongeacht de locatie van de gebruiker. Uw nummer verschijnt op de laatste regel van elke advertentietekst binnen bestaande of nieuwe campagnes. Hierdoor kunnen klanten rechtstreeks telefonisch contact opnemen met uw bedrijf vanuit de advertentie. Dit kan met name handig zijn als u een callcenter heeft om vragen van klanten te beantwoorden.





Volg deze twee stappen als u uw nationale zakelijke telefoonnummer wilt weergeven op mobiele apparaten met volledige internetbrowser:

1. Stel de telefoonextensies in en voeg uw zakelijke telefoonnummer toe. Klanten kunnen uw bedrijf rechtstreeks bellen vanuit de click-to-call-advertentie.




2. Controleer of u er in uw campagne-instellingen voor heeft gekozen uw advertenties weer te geven op iPhones en andere mobiele apparaten met volledige internetbrowser.




U kunt op de pagina 'Campagnes' in AdWords controleren hoeveel gesprekken u heeft ontvangen voor elk zoekwoord, elke advertentiegroep of elke campagne.

Open hiervoor het tabblad 'Campagnes', 'Advertentiegroepen' of 'Zoekwoorden' op de pagina 'Campagnes' en klik op de knop 'Segmenteren' boven de tabel met statistieken.

Selecteer 'Kliktype' om te zien welke klikken hebben geleid tot bezoeken aan uw website of tot telefoongesprekken.

Gepost door Kenny, Inside AdWords Team