In de afgelopen maanden heeft u wellicht meldingen gezien of heeft u het tabblad 'Mogelijkheden' bekeken om aangepaste zoekwoordideeën en budgetideeën te bekijken waarmee u uw account kunt optimaliseren. We hebben nu nog een bijkomende functionaliteit aan het tabblad 'Mogelijkheden' toegevoegd: ideeën voor biedingen. Bodideeën, die worden voorgesteld op basis van bodsimulatorgegevens, kunnen u helpen uw biedingen voor specifieke zoekwoorden te verhogen of te verlagen, zodat u uw ROI voor AdWords kunt verbeteren. Of u nu uw totale advertentiekosten wilt verlagen of meer verkeer naar uw website wilt halen, aangepaste bodideeën kunnen u helpen bepalen welke biedingen u het beste zou kunnen aanpassen om het maximale uit uw advertentiebudget te halen.

In de volgende gevallen worden bodideeën in uw account weergegeven:

• Wanneer we hebben vastgesteld dat u veel extra klikken kunt ontvangen zonder veel extra kosten te maken.
• Wanneer we hebben vastgesteld dat u geld kunt besparen zonder dat er een grote daling in het aantal klikken ontstaat.

Bodideeën worden vanaf vandaag in de accounts van sommige adverteerders weergegeven en worden de komende weken voor alle adverteerders beschikbaar gesteld.









Bij bodideeën worden de geschatte kosten, vertoningen en het verwachte klikeffect weergegeven. Net zoals bij de bodsimulator wordt er voor een bodidee dat u aanklikt een grafiek weergegeven met klikken versus kosten voor een reeks bedragen. Het huidige bod van uw zoekwoord (gemarkeerd in grijs) en het voorgestelde bod (gemarkeerd in geel) worden eveneens in deze grafiek weergegeven. Als u een bod wilt verhogen, moet u overwegen of de extra klikken en vertoningen de potentiële extra kosten waard zijn. Als u een bod wilt verlagen, moet u overwegen of de kosten die u kunt besparen, de potentiële daling aan klikken en vertoningen waard zijn.

De schattingen die worden weergegeven, zijn variaties op prestaties uit het verleden. We doen geen pogingen toekomstige prestaties te voorspellen of te schatten. Verkeerspatronen fluctueren voortdurend. Uw toekomstige prestaties zijn dus niet altijd precies in balans. Als u redenen heeft om aan te nemen dat de hoeveelheid verkeer van de komende week aanzienlijk zal verschillen van de afgelopen week (bijvoorbeeld in geval van Sinterklaas, Vaderdag, Valentijnsdag, enzovoort), is het een goed idee die informatie mee te nemen bij het kiezen van uw biedingen.

Hoewel dit hulpprogramma niet genoeg gegevens over uw advertentiedoelen heeft om een aanbeveling te doen over het beste bod voor u, biedt het hulpprogramma wel nuttige gegevens en bodideeën die u kunt overwegen. We raden u aan de verkregen gegevens te gebruiken om inzicht te krijgen in hoe verschillende biedingen van invloed kunnen zijn op uw prestaties. Gebruik die inzichten en andere gegevens (zoals uw ROI) bij het kiezen van biedingen die het bereiken van uw advertentiedoelen mogelijk maken. Als u meer informatie over bodideeën wilt, zoals informatie over de manier waarop we deze ideeën berekenen, kunt dit gedetailleerde artikel in het Helpcentrum van AdWords raadplegen.

U kunt het tabblad 'Mogelijkheden' zien als uw startpagina voor accountoptimalisatie. U kunt hier alle op uw account aangepaste optimalisatie-ideeën op één plaats bekijken en weloverwogen keuzes uit verschillende ideeën maken voordat u wijzigingen aanbrengt. We raden u aan het tabblad 'Mogelijkheden' om de paar weken op nieuwe ideeën te controleren. Blijf het tabblad de komende maanden in de gaten houden: we zullen nieuwe functies toevoegen die dit tabblad nog nuttiger voor u maken.