Google Grants is een uniek donatieprogramma dat gratis AdWords-advertentiemogelijkheden biedt aan geselecteerde non-profitorganisaties. Met dit programma ondersteunen we organisaties die onze filosofie van dienstbaarheid aan de gemeenschap delen en de wereld verder willen helpen op het gebied van wetenschap en technologie, onderwijs, gezondheidszorg, het milieu, jeugdwerk, vrijwilligerswerk en de kunsten.

Dankzij het Google Grants-programma behalen op dit moment meer dan 4000 organisaties hun doelstellingen door op Google te adverteren voor hun websites.

Organisaties die worden geselecteerd voor een Google Grant ontvangen een online advertentieaccount dat ze bijvoorbeeld kunnen gebruiken om hun bereik te vergroten, geld in te zamelen of vrijwilligers te werven. Ze kunnen tot maximaal $ 10.000 per maand gratis adverteren.

Google Grants advertenties moeten de missie van de desbetreffende organisatie weergeven en de zoekwoorden moeten relevant zijn voor de programma's en diensten van de organisatie. Zie hieronder een voorbeeld van een advertentie die is gebaseerd op een missie:

Winkelen tegen AIDS
De Red Ribbon-collectie bestaat uit
originele cadeaus voor n goed doel.
www.uwliefdadigheidsorganisatie.org

In deze video kunt u zien hoe een non-profit organisatie het bereik van hun werk kon vergroten en vrijwilligers kon werven door het gebruik van Google grants.

Hoe kan ik deelnemen?
Organisaties die in aanmerking willen komen voor een Google Grant, moeten niet alleen voldoen aan de wettelijke vereisten maar ook aan onze beleidsrichtlijnen. Bij de behandeling van uw aanvraag voor deelname aan het programma bekijken we niet alleen de door u geleverde inhoud, maar uw website, waar gebruikers via uw Google Grants-advertenties terecht zullen komen, wordt ook aan een strenge beoordeling onderworpen.

Hoe kan ik me aanmelden?
Als uw organisatie aan onze deelnamevereisten voldoet, raden we u aan het aanvraagformulier in te dienen voor het Nederlandse Google Grants-programma. Nadat u de aanvraag heeft verzonden, bepaalt de Google Grants-commissie of u wordt geselecteerd voor een Grant. We onderwerpen zowel uw aanvraag als uw website aan een zorgvuldige beoordeling. Na deze beoordeling wordt u per e-mail op de hoogte gesteld van ons besluit en ontvangt u, indien u bent geselecteerd, de aanmeldingsgegevens voor uw AdWords-account en instructies voor het beheer van uw advertentiecampagne. Vanwege de grote belangstelling voor ons programma kunnen we helaas geen informatie geven over de status van afzonderlijke aanvragen voordat de beoordeling is voltooid.

Heeft u nog vragen? Zoek de antwoorden in het Helpcentrum van Google Grants, het Google Grants-blog en de Google Grants Discussiegroep.


Gepost door Linde, Inside AdWords Team