Hierbij een bericht namens Hal Varian, topeconoom bij Google, over de nieuwe AdWords-handleiding voor bieden. Hal en zijn team besteden veel tijd aan het bestuderen van de AdWords-veiling en het bedenken van manieren waarop we de veiling efficiënter kunnen maken. In deze nieuwe handleiding beschrijft Hal hoe u via uw biedingen een optimaal rendement kunt behalen met AdWords.

Onlangs hebben we in AdWords een nieuwe functie geïntroduceerd: de bodsimulator. Met de bodsimulator hoeft u minder te gissen wanneer u biedt op basis van CPC (kosten per klik). De bodsimulator schat het aantal klikken of vertoningen dat u had kunnen ontvangen als u een ander maximum CPC-bod had ingesteld. Vandaag wil ik u graag helpen om optimaal te profiteren van deze nieuwe functie. Ik wil graag uitleggen hoe u de gegevens van de bodsimulator kunt gebruiken voor een maximale winst op uw marketinginvestering.

Over het algemeen genereert u meer klikken naar uw site als u uw maximum CPC-bod voor zoekwoorden in het zoeknetwerk verhoogt. Dit komt omdat uw nieuwe bod waarschijnlijk zorgt voor een hogere positie in de lijst 'Gesponsorde links' op de pagina met zoekresultaten. Het kan ook zijn dat uw hogere bod ervoor zorgt dat uw advertentie deelneemt aan nieuwe, duurdere veilingen. Het is uw taak als adverteerder om te bepalen of deze extra klikken de extra kosten waard zijn.

Om deze beslissing te kunnen nemen, moet u uw verwachte waarde per klik vergelijken met uw incrementele kosten per klik. Uw waarde per klik is het bedrag dat een klik op een bepaald zoekwoord u over het algemeen waard is. Uw incrementele kosten per klik is het bedrag dat u over het algemeen extra moet betalen voor de extra klikken die u met een hoger bod zou ontvangen. Als uw waarde per klik hoger is dan uw incrementele kosten per klik, is het verstandig uw bod te verhogen. Maar als uw waarde per klik lager is dan uw incrementele kosten per klik, wilt u uw bod waarschijnlijk verlagen.

In deze video kunt u zien hoe u deze waarden kunt berekenen en interpreteren en hoe u de gegevens gebruikt voor een maximale winst op uw marketinginvestering.