De meeste adverteerders gebruiken in het begin de zeer effectieve standaard advertentie-indeling voor hun tekstadvertenties. Maar er zijn in AdWords veel meer advertentie-indelingen dan die van de tekstadvertentie beschikbaar. Afhankelijk van uw advertentiedoelstellingen, kunnen andere advertentie-indelingen heel goed van pas komen. In het artikel van vandaag introduceren we in het kort de andere meest gebruikte advertentie-indelingen.













Beeldadvertenties

Beeldadvertenties bieden u de mogelijkheid uw advertentieboodschap op pakkende wijze te verspreiden. Deze advertenties kunnen statisch of een animatie zijn en vormen een effectieve manier om de aandacht van de klant te trekken in het inhoudsnetwerk van Google. Dankzij de beschikbaarheid van frequency caps hoeft u zich geen zorgen te maken dat uw advertentie te vaak wordt vertoond.





















Als u het gevoel heeft dat u niet bedreven genoeg bent om zelf uw beeldadvertenties te maken, kunt u de optimalisatiehandleiding voor weergaveadvertenties raadplegen voor nuttige adviezen of het Hulpprogramma voor het maken van weergaveadvertenties van AdWords uitproberen. Met behulp van dit intuïtieve hulpprogramma heeft u binnen een paar minuten een gepersonaliseerde, bewegende beeldadvertentie geactiveerd. U kunt desgewenst zelfs uw eigen logo toevoegen. U kunt kiezen uit meer dan 150 sjablonen. Hier vindt u alle antwoorden op vragen over beeldadvertenties, waaronder de vereisten voor formaat en indeling.

Videoadvertenties
Video-advertenties zijn zeer geschikt om een gevarieerde advertentieboodschap over te brengen en potentiële klanten te bereiken. Er zijn drie verschillende indelingen beschikbaar:

- Click-to-play-advertenties kunnen een paar seconden tot maximaal 2 minuten duren. Als u niet zeker weet hoe een videoadvertentie eruit moet zien, raadpleegt u onze handleiding over click-to-play advertenties waarin nuttige tips en voorbeelden te vinden zijn. Als u uw videoadvertentie liever onmiddellijk wilt uploaden, kiest u de categorie 'video' in het Hulpprogramma voor het maken van weergaveadvertenties en personaliseert u uw favoriete sjabloon.
- InStream-videoadvertenties zijn 15 tot maximaal 30 seconden durende videoadvertenties die u in de video-inhoud kunt plaatsen van een uitgever in de Verenigde Staten. Als u dus uw producten of services in de Verenigde Staten verkoopt, kunt u profiteren van deze nieuwe advertentie-indeling.
- Met gesponsorde YouTube-video's kunt u bezoekers naar uw bestaande video-inhoud op YouTube leiden. Zoals altijd kiest u de relevante zoekwoorden in AdWords. Als iemand op YouTube op een van die zoekwoorden zoekt, kan uw advertentie aan de rechterkant als een gesponsorde video worden weergegeven. Als u bedenkt dat YouTube momenteel de op een na grootste zoekmachine ter wereld is, is dit een fantastische nieuwe manier om extra klanten te werven.





















Mobiele advertenties
Als u over een mobiele versie van uw website beschikt, dan zijn mobiele tekstadvertenties voor u gemaakt. Wanneer uw doelgroepen op Google zoeken of online surfen op hun mobiele apparaat, kunt u hen bereiken en verkeer naar uw website genereren. In het Verenigd Koninkrijk, Canada en de Verenigde Staten kunnen ze met de functie click-to-call zelfs met één klik verbinding maken met uw bedrijf.
Mobiele advertenties zijn bovendien in veel landen beschikbaar, waaronder talrijke EU-lidstaten. Ze werken als normale beeldadvertenties. Alleen de advertentie-indeling is aangepast aan mobiele standaarden. Hier vindt u een overzicht van de vereisten voor formaat en indeling van mobiele beeldadvertenties.