Vandaag bespreken we enkele geavanceerde functies die niet beschikbaar zijn in de online interface. Als u een gevorderd gebruiker bent en behoefte heeft aan deze functies, is er een hulpprogramma dat aan die behoefte voldoet: AdWords Editor. Hiermee bouwen we verder op onze vorige blogpost over AdWords Editor van 15 november.

Voordat we wat dieper ingaan op de populairste functies, kijken we eerst even naar de interface van AdWords Editor. Met de navigatiestructuur links en de tabbladen voor campagnes, advertentieteksten, zoekwoorden enzovoort in het midden, heeft de interface dezelfde structuur als de online interface. Het ontwerp van de nieuwe online interface is in feite gebaseerd op AdWords Editor. Het bewerken van elementen vindt plaats in het onderste veld. Extra functies, zoals het importeren en exporteren van CSV-bestanden, het vervangen en toevoegen van tekst in geselecteerde items of het opsporen van dubbele zoekwoorden zijn via het menu bovenaan beschikbaar.
























'Hoe kan ik mijn advertentiegroep naar een andere campagne verplaatsen?'
Het komt vaak voor dat u elementen van uw AdWords-account wilt verplaatsen of kopiëren, bijvoorbeeld wanneer u uw campagne beter wilt structureren door voor verschillende producten afzonderlijke advertentiegroepen te maken, of wanneer u een nieuwe campagne wilt opzetten om in een ander land te adverteren. Met AdWords Editor kunt u alle elementen van uw account kopiëren of verplaatsen, van zoekwoorden en advertenties tot hele campagnes. U kunt zelfs elementen van het ene account naar het andere kopiëren of verplaatsen.

'Hoe kan ik opmerkingen aan mijn wijzigingen toevoegen?'
Opmerkingen zijn nuttig als persoonlijke herinnering of als toelichting voor andere gebruikers die aan een account werken. U kunt op elk niveau van het account opmerkingen toevoegen. Deze worden gemarkeerd met een pictogram van een punaise naast het item waarop uw opmerking betrekking heeft en kunnen worden gelezen door de muisaanwijzer boven de punaise te plaatsen. Klik hier voor meer informatie over opmerkingen.




















'Hoe kan ik meer dan honderd zoekwoorden tegelijk bekijken en of bewerken?'
AdWords Editor is ontworpen voor het beheer van grote accounts. In tegenstelling tot bij de online gebruikersinterface, gelden in AdWords Editor buiten de beperkingen van de AdWords-accounts zelf geen beperkingen voor de omvang van uw bewerkingen. Er zijn verschillende manieren waarop u wijzigingen kunt aanbrengen: Voor basiswijzigingen zoals CPC-biedingen voor zoekwoorden, selecteert u de elementen en brengt u bulksgewijs de wijzigingen aan. Klik hier voor meer informatie. Om dit bewerken te bespoedigen, kunt u sneltoetsen gebruiken.

En wat dan voor geavanceerde wijzigingen, zoals het bewerken van geselecteerde onderdelen van advertentietekst, het instellen van biedingen op basis van bepaalde criteria of het toevoegen van variabelen voor het bijhouden van campagnes aan uw URL's? Gebruik hiervoor de geavanceerde bewerkingsopties voor tekst, URL's en biedingen. Raadpleeg de AdWords Editor Help voor meer informatie over de beschikbare hulpprogramma's voor bewerken.



















'Hoe kan ik CSV-bestanden van mijn campagnes uploaden en of downloaden?'
Het maken of implementeren van CSV-bestanden van uw AdWords-accountgegevens is slechts één optie in het menu voor importeren en exporteren. Met behulp van verschillende functies, waaronder accountback-up, leveren we u de accountgegevens in de door u gewenste indeling. Klik hier voor meer informatie over de opties voor importeren en exporteren.


















Gepost door Lissi, Inside AdWords Team