In dit bericht uit de serie 'De nieuwe interface op donderdag' bespreken we enkele van de meestgestelde vragen.

Hoe verwijder ik zoekwoorden?
Als u een zoekwoord wilt verwijderen, vinkt u het selectievakje naast het zoekwoord aan en klikt u vervolgens boven aan de tabel op het menu Status wijzigen. In dit menu heeft u de mogelijkheid het zoekwoord te verwijderen.

Mijn advertentie wacht op beoordeling. Wat betekent dat?
Advertenties die wachten op beoordeling kunnen wel worden weergegeven op de zoekpagina's van Google, maar ze worden pas weergegeven op sites van onze zoekpartners en plaatsingen in het inhoudsnetwerk wanneer ze door ons zijn gecontroleerd en goedgekeurd. Telkens wanneer u nieuwe advertenties indient of bestaande advertenties wijzigt, worden deze automatisch ter beoordeling naar ons verzonden. (We controleren advertenties overigens in de volgorde waarin ze zijn ingediend.)

In de vorige interface werden advertenties op dezelfde manier gecontroleerd en goedgekeurd, maar was deze informatie niet zichtbaar voor adverteerders. In de nieuwe interface willen we meer informatie weergeven over de goedkeuringsstatus van advertenties, zodat u een beter beeld krijgt van de plaatsingen waarop uw advertenties op dat moment kunnen worden weergegeven.

Waar vind ik de optie voor spreadsheetbewerkingen?
De optie voor spreadsheetbewerkingen is alleen beschikbaar op advertentiegroepniveau. Ga voor de spreadsheetmodus naar het tabblad Zoekwoorden van een advertentiegroep en selecteer Spreadsheet bewerken in het menu Meer acties.

Wat is het verschil tussen 1-per-klik- en veel-per-klik-conversies?
De statistiek conversies uit de vorige AdWords-interface heet in de nieuwe interface 1-per-klik-conversies. Hiervoor wordt het aantal unieke klikken op uw advertenties geregistreerd dat tot een conversie heeft geleid. Als u bijvoorbeeld het aantal verkopen meet en één bepaalde advertentieklik tot drie verschillende transacties leidt, wordt er slechts één 1-per-klik-conversie geregistreerd.

Veel-per-klik-conversies registreren juist elke conversie die na een klik op uw advertentie plaatsvindt. Aangezien in het bovenstaande voorbeeld drie verschillende transacties plaatsvonden na de eerste klik op uw advertentie, worden er drie veel-per-klik-conversies geregistreerd.

Tip: Meer informatie over het verschil tussen 1-per-klik- en veel-per-klik-conversies vindt u hier.

Hoe kan ik de bestemmings-URL's van zoekwoorden bekijken?
U kunt de bestemmings-URL's van uw zoekwoorden bekijken door uw kolommen aan te passen. Klik op het tabblad Zoekwoorden en dan op Filter en weergaven en selecteer Kolommen aanpassen. Op die manier kunt u de kolom voor de bestemmings-URL en eventueel andere interessante statistieken voor uw zoekwoorden weergeven.

Waar zijn de instellingen voor bijvoorbeeld advertentieplanning, frequency caps en advertentieroulatie gebleven?
Op het tabblad Campagne en dan Instellingen staan een paar onderdelen met het label Geavanceerde instellingen. Onder het geselecteerde biedingstype en budget ziet u bijvoorbeeld een geavanceerd gedeelte voor positievoorkeuren en de weergavesnelheid. Helemaal onder aan de pagina staan geavanceerde instellingen zoals advertentieplanning, instellingen voor advertentieroulatie en frequency caps. We hebben de pagina met instellingen zo ingedeeld om u een zo duidelijk mogelijk overzicht van de belangrijkste informatie in uw campagne te geven en u tegelijkertijd de mogelijkheid te geven geavanceerdere instellingen te configureren.


Gepost door Jantien, Inside AdWords Team