De Conversion Optimizer van Google is een gratis hulpprogramma voor biedingsbeheer waarmee u optimale CPA-waarden (kosten per acquisitie) kunt instellen om het maximale uit uw advertentiebudget te halen en een goede ROI voor AdWords te genereren. Gemiddeld gezien vindt in campagnes waarvoor de Conversion Optimizer is ingeschakeld een stijging van 21% van het aantal conversies plaats en daalt de CPA met 14% in vergelijking met campagnes waarvan CPC-biedingen handmatig worden beheerd.*

Onlangs zijn de criteria voor het gebruik van de Conversion Optimizer verlaagd van 30 naar 15 conversies in een campagne in de afgelopen 30 dagen. Dit betekent dat nu nog meer AdWords-adverteerders kunnen profiteren van dit gratis hulpprogramma voor biedingsbeheer.

Als u de Conversion Optimiser wilt gebruiken, moet ook de functie 'Conversies bijhouden' van AdWords zijn ingeschakeld in uw AdWords-account of moet u uw conversiedoelen uit Google Analytics importeren in AdWords. Bekijk onze vorige berichten voor meer informatie over deze twee opties:

Lees een aantal succesverhalen en zie hoe UK Tights de Conversion Optimiser heeft gebruikt om de kosten per conversie met meer dan 50% te reduceren.

Tip: Meer informatie over de werking van de Conversion Optimiser kunt u ook vinden op deze microsite!


* In deze analyse worden de prestaties van de Conversion Optimizer-campagnes vergeleken met een reeks controlecampagnes. De analyse geeft dus de gemiddelde invloed aan die de Conversion Optimizer heeft. De werkelijke invloed variƫert per campagne.