Inmiddels weet u waarschijnlijk dat we bezig zijn met een nieuwe interface voor AdWords zodat u sneller uw account kunt beheren en uw campagnes uitstekende resultaten opleveren.

We hebben een reeks nieuwe functies ontwikkeld waarmee u uw campagnes sneller en eenvoudiger kunt beheren: meer grafieken om uw prestaties in de loop van de tijd te volgen, geïntegreerde rapporten waarmee u direct toegang heeft tot gedetailleerde gegevens van het zoek- en inhoudsnetwerk en snellere bewerkingen zodat u wijzigingen in een handomdraai kunt doorvoeren en u met andere dingen kunt bezighouden.

Waarschijnlijk heeft u een e-mail ontvangen waarin we u hebben laten weten dat uw account in de komende weken wordt omgezet naar de nieuwe interface. Vandaag willen we twee release-updates met u delen: onlangs hebben we de nieuwe interface beschikbaar gesteld voor alle adverteerders die gebruikmaken van de AdWords-standaardversie en we zijn begonnen met het migreren van een klein aantal accounts.

In onze e-mail hebben we aangegeven dat het nog minstens 30 dagen duurt voordat we uw account bijwerken. Deze periode van 30 dagen is een minimum; in feite duurt het voor de meeste adverteerders meer dan 30 dagen voordat hun account wordt bijgewerkt. We gaan geleidelijk en weloverwogen te werk om een soepele overgang te garanderen. We werken uw account pas bij wanneer we zeker weten dat de nieuwe interface voldoet aan uw advertentiebehoeften.

Hoe moet ik de overgang naar de nieuwe interface voorbereiden?
Ten eerste is de microsite over de nieuwe interface de allerbelangrijkste informatiebron om gelijk aan de slag te kunnen gaan. Hier vindt u korte video's met een uitleg over de voordelen van de nieuwe interface, een handleiding voor de situatie vóór en na de migratie en zelfs een korte test die u kunt maken om te kijken of u bent voorbereid op de veranderingen.

Ten tweede is het nu een goed moment om de nieuwe interface te verkennen als u dat nog niet heeft gedaan. U kunt dit gelijk doen door u aan te melden bij uw AdWords-account. Als u problemen tegenkomt waardoor u uw campagnes lastig in de nieuwe interface kunt beheren, kunt u ons dit meteen laten weten door feedback te geven.

Feedback
Bedankt als u inmiddels al feedback over de nieuwe interface heeft gegeven. We bekijken uw opmerkingen goed en proberen de gemelde problemen op te lossen. Voorbeelden van belangrijke punten waaraan we werken zijn brede pagina's waarop u te veel moet scrollen en lange laadtijden voor bepaalde typen browsers en internetverbindingen.

We hebben al een aantal wijzigingen doorgevoerd naar aanleiding van uw feedback. Deze week hebben we updates voor de nieuwe interface vrijgegeven waarmee de belangrijkste gemelde problemen grotendeels zijn opgelost. En dat is nog niet alles: we blijven doorlopend verbeteringen aanbrengen in de nieuwe interface.

Als u al langer deelneemt aan de bètatest, hopen we dat u tevreden bent met de verbeteringen in de nieuwe AdWords-interface. Als u nog maar net bent begonnen, hopen we dat u al enkele manieren heeft opgemerkt waarop u met de nieuwe interface effectiever uw AdWords-campagnes kunt beheren.