We hebben u inmiddels twee manieren laten zien waarop u uw campagnes kunt optimaliseren: algemene optimalisatie en optimalisatie van uw ROI. U bent wellicht ook geĆÆnteresseerd in andere methoden. Misschien wilt u zich bijvoorbeeld toespitsen op het genereren van meer verkeer naar uw site.

De voordelen van het genereren van meer verkeer naar uw site zijn onder andere meer mogelijke conversies (zoals verkopen, leads en registraties) en een grotere bekendheid van uw bedrijf en producten of diensten.

Wat kan ik doen om meer verkeer naar mijn site te genereren?

1. Kies relevante zoekwoordvarianten!
Wanneer u meer verkeer naar uw website wilt trekken, gebruikt u meer algemene (maar wel relevante) zoekwoorden die uw producten/diensten beschrijven. Voeg zoekwoordvarianten toe in enkelvouds- en meervoudsvorm. Voeg daarnaast synoniemen, productnummers en gerelateerde informele benamingen toe om ervoor te zorgen dat uw advertenties online goed zijn vertegenwoordigd. U kunt het Hulpprogramma voor zoekwoorden gebruiken om u te helpen zoekwoordsuggesties te vinden en een idee te krijgen van de zoekvolumes die u voor specifieke zoekwoorden kunt verwachten.

2. Deel zoekwoorden met veel vertoningen opnieuw in in nieuwe advertentiegroepen!
Veel adverteerders vergeten dat het belangrijk is om hun advertentieteksten overeen te laten komen met uw zoekwoorden. Als u de prestaties van uw campagne verder wilt verbeteren, stelt u vast welke zoekwoorden veel vertoningen registreren. Vervolgens deelt u deze zoekwoorden opnieuw in in afzonderlijke advertentiegroepen. Vervolgens past u de advertenties in deze zojuist gemaakte advertentiegroepen aan op uw zoekwoorden door de zoekwoorden op te nemen in de advertentietitel of advertentietekst. Dit levert waarschijnlijk meer klikken op terwijl het aantal vertoningen gelijk blijft. Dit leidt tot een hogere klikfrequentie.

3. Gebruik de juiste optie voor zoekwoorden!
In plaats van specifieke opties voor zoekwoorden te gebruiken, zoals zoeken op woordgroep en exact zoeken, gaat het er bij het optimaliseren van verkeer vooral om dat u zich richt op brede zoekwoorden als optie voor zoekwoorden.

Brede zoekwoorden bereiken een grotere doelgroep en activeren uw advertentie als het zoekwoord of een soortgelijk woord voorkomt in de zoekopdracht van de gebruiker. Dit betekent dat uw advertentie ook wordt weergegeven onder de volgende omstandigheden:

* De zoekopdracht bevat andere woorden;
* De woorden in de zoekopdracht staan niet in dezelfde volgorde als in uw zoekwoord;
* De zoekopdracht is gelijk aan het zoekwoord. Dit geldt ook voor meervoudsvormen en synoniemen.

Brede zoekwoorden helpen u de gebruikers te bereiken die zoeken met zoektermen die direct verband houden met uw producten. Het onlangs verbeterde rapport 'Zoektermen' kan u vervolgens helpen om vast te stellen door welke zoekopdrachten uw advertentie is geactiveerd. Vervolgens kunt u ze eenvoudig toevoegen aan uw advertentiegroep.

4. Breid uw doelgroep uit!
Denk erover na of u het bereik van uw doelgroep wilt uitbreiden. Hiervoor past u uw instellingen voor targeting op locatie aan, zodat hierin alle regio's of landen zijn opgenomen waarin uw bedrijf actief is. Als uw bedrijf internationaal actief is, kiest u een instelling voor targeting op locatie die dit weerspiegelt. Houd er rekening mee dat uw website dan ook moet beschikken over verschillende taalinstellingen. U kunt ook uw instellingen voor targeting op taal wijzigen en de talen selecteren die in de landen worden gesproken waarin uw advertenties worden weergegeven.

Voorbeeld: als de doeltaal van uw internationale campagne 'Engels' is en de targeting op locatie is ingesteld op 'Alle landen', worden uw advertenties weergegeven aan gebruikers van over de hele wereld die 'Engels' als taal in hun browservoorkeuren hebben ingesteld.

U kunt ook het inhoudsnetwerk van Google gebruiken om aanvullende bezoeken te genereren van gebruikers die door de partnersites van Google op internet bladeren. Als u nog niet adverteert in het inhoudsnetwerk, wijzigt u uw campagne-instellingen zodat hierin ook automatische plaatsingen worden opgenomen.

5. Pas uw dagbudget aan!
Ten slotte houdt u de campagnes die uw belangrijkste zoekwoorden bevatten regelmatig bij om ervoor te zorgen dat deze uw dagbudget niet opmaken of overschrijden. Als dit wel het geval is, kunt u ervoor kiezen deze zoekwoorden in een nieuwe campagne te plaatsen (niet alleen in een nieuwe advertentiegroep). Zo behoudt u de controle over het dagbudget van de campagne. U kunt uw dagbudget verhogen tot een bedrag dat voor u acceptabel is. Zo kunt u het maximum aantal klikken voor deze zoekwoorden genereren.

U kunt uw advertentieteksten en zoekwoorden ook verder optimaliseren en uw maximum CPC-bod voor specifieke zoekwoorden verhogen, zodat u uw kwaliteitsscore verder kunt verbeteren en een hogere positie voor uw advertenties kunt behalen. Advertenties die op hogere posities staan, ontvangen over het algemeen meer klikken. Dit leidt tot meer verkeer naar uw website.