Om u meer inzicht te geven in de prestatie van uw advertenties en u te helpen met het nemen van weloverwogen beslissingen op het gebied van marketing, is het Rapport voor zoekopdrachtprestaties uitgebreid. Het rapport biedt u nu meer inzicht in de zoekopdrachten die advertenties genereren.

Het Rapport voor zoekopdrachtprestaties helpt u met het optimaliseren van uw campagnes en het beheren van uw woordgroepen en brede zoekwoorden door de prestatie van zoekwoordvarianten die uw advertenties generen bij te houden. 

Als u het Rapport voor zoekopdrachtprestaties heeft gebruikt, heeft u vast gemerkt dat sommig verkeer werd gegroepeerd onder Andere unieke zoekopdrachten. Deze omvatte zoekopdrachten met een laag volume, die vaak slechts één keer in het rapport voorkwamen. Echter, sommige adverteerders vonden dat een aanzienlijk deel van hun uitgaven werd besteed aan deze moeilijk te beheren zoekwoordvarianten.

Daarom toont het Rapport voor zoekopdrachtprestaties nu alle zoekopdrachten die een klik genereren, waar de gebruiker de verwijzings-URL niet heeft geblokkeerd. Met andere woorden, het rapport bevat nu alle details die u in uw server logs zou zien of wanneer u Google Analytics gebruikt. Door te eisen dat de verwijzings-URL aanwezig is, blijven wij de privacy van gebruikers beschermen.

Als gevolg van deze update ziet u waarschijnlijk langere lijsten van zoekopdrachten in het rapport, waarvan een groot deel met een laag zoekvolume. We raden u aan om beslissingen op het gebied van zoekwoorden te baseren op die zoekwoordvarianten met een hoog zoekvolume en uitgebreide prestatiegegevens.

Tip: Klik hier voor meer informatie over het Rapport voor zoekopdrachtprestaties.