AdWords is ontworpen om voor de zoekopdrachten van gebruikers relevante advertenties weer te geven. Daarom bepalen de door u gekozen zoekwoorden direct voor welke zoekopdrachten uw advertentie wordt weergegeven. Gebruik het Hulpprogramma voor zoekwoorden om effectieve zoekwoorden te vinden.

Wat kan ik met het Hulpprogramma voor zoekwoorden doen?
Wanneer u een zoekwoord opgeeft, geeft het Hulpprogramma voor zoekwoorden een lijst met verwante zoekopdrachten weer, inclusief de concurrentie- en zoekvolumestatistieken ervan. U kunt deze suggesties vervolgens gebruiken om uw campagne te optimaliseren. Samengevat kan het programma:
* u helpen bij het vinden van nieuwe zoekwoorden en deze toevoegen aan de geselecteerde advertentiegroep;
* uw bestaande lijst met zoekwoorden verfijnen;
* uitsluitingszoekwoorden vinden waarmee ongewenste vertoningen en klikken worden voorkomen;
* het verkeer voorspellen dat door deze toegevoegde zoekwoorden wordt gegenereerd.

Waar kan ik het Hulpprogramma voor zoekwoorden vinden?
Er zijn drie manieren om het Hulpprogramma voor zoekwoorden te openen:
* op advertentiegroepniveau van uw AdWords-campagne wanneer u zoekwoorden toevoegt;
* vanuit het menu Hulpprogramma’s in uw AdWords-account;
* via de externe URL.

Als u het Hulpprogramma voor zoekwoorden op advertentiegroepniveau gebruikt, houdt het systeem rekening met uw campagne-instellingen en de prestatiegeschiedenis van uw account. Wanneer u het hulpprogramma opent via het menu Hulpprogramma’s of de externe URL, zijn deze gegevens niet beschikbaar. In dat geval kunt u het land en de taal kiezen die u target. Deze instellingen zijn vervolgens medebepalend voor de resultaten van het Hulpprogramma voor zoekwoorden.

Met behulp van de onderstaande tips kunt u gemakkelijker relevante zoekwoorden voor uw advertenties vinden:

1. De beste zoekwoorden komen voort uit een afweging tussen kwaliteit en kwantiteit. Relevantere zoekwoorden verhogen de kans op betere resultaten. Zoekwoorden met een hoger zoekvolume of met veel concurrentie genereren niet noodzakelijkerwijs betere leads.
2. Gebruik korte zoekwoorden (een of twee woorden) zodat het hulpprogramma de woorden kan identificeren waarvoor naar suggesties moet worden gezocht.
3. Gebruik het hulpprogramma voor het vinden van uitsluitingszoekwoorden. Het Hulpprogramma voor zoekwoorden geeft soms zoekwoorden weer die niets te maken hebben met uw aanbod. U zou deze termen kunnen gebruiken als uitsluitingszoekwoorden. Zo kunt u voorkomen dat uw advertenties worden weergegeven voor irrelevante zoekopdrachten.
4. Vind zoekwoorden op basis van de inhoud van uw site. In plaats van uw eigen zoekwoorden op te geven, kunt u de optie Inhoud van website proberen. Hiermee kunt u de URL van uw bedrijfswebsite of een andere site opgeven die relevant is voor uw bedrijf. Het AdWords-systeem scant uw pagina en stelt relevante zoekwoorden voor.

Tip: Meer tips vindt u in ons Helpcentrum.