Waarom is mijn advertentie afgekeurd?
Deze vraag wordt ons dagelijks gesteld. Als antwoord hierop een serie blogposten waarin we een aantal richtlijnen van het Google Advertentiebeleid bespreken. Vandaag in deze serie het eerste onderdeel:

Het link beleid
URL’s van websites dienen aan verschillende voorwaarden te voldoen. Hieronder bespreken we kort enkele basisregels die voor websites en URL’s van toepassing zijn.

Zichtbare URL versus Bestemmings-URL
Om een positieve gebruikerservaring te waarborgen, is het vereist dat de zichtbare URL van uw advertentie overeenkomt met de bestemmings-URL, de URL van uw bestemmingspagina. We controleren op advertenties met zichtbare URL's waarmee de bezoeker wordt doorgestuurd naar een andere bestemmings-URL en staan dergelijke advertenties niet toe.

Wanneer uw bestemmings-URL bijvoorbeeld www.google.nl is, moet uw zichtbare URL ook www.google.nl zijn. De URL www.google.com zou dus niet acceptabel zijn als zichtbare URL omdat deze verwijst naar een ander domein. Deze zou afgekeurd worden met als reden ‘Onjuist zichtbare URL’.

Bestemmings-URL
Uw advertenties dienen naar een functionerende website door te linken. Hiervoor geldt het volgende:
• Uw website mag geen foutmelding bevatten;
• Uw website mag niet onder constructie zijn;
• Uw advertentie mag niet naar een website leiden waarbij een ander programma nodig is om deze te openen, zoals een Word of PDF document;
• Uw website mag geen pop-up activeren bij het openen of verlaten van de site.

URL’s binnen één advertentiegroep
Het is toegestaan slechts één URL per advertentie te gebruiken. U heeft bijvoorbeeld een advertentiegroep 'Tennis' met verschillende advertenties. Een advertentie heeft de URL www.tennisspelen.nl. Een andere advertentie in deze advertentiegroep heeft de URL www.tennissport.nl. Dit is niet toegestaan, alle advertenties in deze advertentiegroep dienen dezelfde URL te hebben, dus óf www.tennisspelen.nl óf www.tennissport.nl.

Tip: Klik hier voor meer informatie over het Google AdWords linkbeleid.


Gepost door Merel, Inside AdWords Team