Afgelopen november vroegen wij een kleine groep Amerikaanse adverteerders een nieuwe webinterface voor AdWords te testen. Deze interface bevond zich toen nog in een vroeg ontwikkelingsstadium. De nieuwe interface maakt het beheer van AdWords-campagnes sneller, duidelijker en intuïtiever. U kunt nu makkelijker uw belangrijkste zoekwoorden in verschillende advertentiegroepen vinden, snel door uw account navigeren en dit bewerken, uw rapporten openen en daarop  reageren. 

De afgelopen maanden hebben we aan de nieuwe interface gewerkt en hebben we wijzigingen aangebracht op basis van de feedback van bètatesters. We zijn blij dat we de bètaversie nu kunnen uitbreiden voor meer Amerikaanse adverteerders en voor andere landen (zoals Nederland en Belgie) en talen (zoals Nederlands, Spaans en Frans).

Enkele van de interessante functies die wij testen, zijn:

* Prestatiegrafieken: trends gedurende langere perioden herkennen door middel van aangepaste grafieken met prestatieoverzichten op elke pagina voor campagnebeheer.

* Inzicht in verschillende advertentiegroepen: focus op die delen van uw account met de meeste impact via de nieuwe overzichtstabbladen op elke pagina. U kunt zoekwoorden, plaatsingen of advertenties van alle advertentiegroepen op één tabblad weergeven en bewerken. 

* In-line bewerken: wilt u een zoekwoord of bod wijzigen? Dan klikt u daar eenvoudigweg op en kunt u de wijzigingen in-line aanpassen. U hoeft geen afzonderlijke pagina meer te laden.

* Gemakkelijker beheer van het inhoudsnetwerk: u kunt de prestaties van het inhoudsnetwerk verbeteren via het nieuwe tabblad 'Netwerken'. Bekijk de statistieken voor de plaatsingen waar uw advertenties werden weergegeven en onderneem rechtstreeks vanuit het rapport actie door unieke biedingen in te stellen of plaatsingen uit te sluiten.

Houd er echter rekening mee dat de manier waarop advertenties worden uitgevoerd, niet is veranderd in de nieuwe interface. Het bieden, de posities, de kwaliteitsscore en de rest van de advertentieweergave blijven hetzelfde in de nieuwe interface.

De nieuwe interface is nog volop in ontwikkeling, dus niet alle functies die beschikbaar zijn in de vorige webinterface, worden op dit moment ondersteund. Tijdens de bètatest kunt u schakelen tussen de vorige en de nieuwe interface. Indien nodig heeft u dus nog steeds toegang tot alle AdWords-hulpprogramma's en -rapporten.

Ga naar de website over de nieuwe AdWords-interface voor meer informatie, video's over het gebruik van de nieuwe interface en om u te registreren voor de bètaversie.