Sinds 2006 vormen lokale bedrijfsadvertenties van AdWords de verbinding tussen uw bedrijf en ons getargete lokale klantenbestand. Met plezier kondigen we nu enkele nieuwe functies voor lokale bedrijfsadvertenties aan, waardoor potentiële klanten uw bedrijf sneller en gemakkelijker kunnen vinden.

Voordat we nader ingaan op de details, dient vermeld te worden dat hoewel lokale bedrijfsadvertenties in verschillende landen en op tal van webeigendommen worden weergegeven, de hier beschreven wijzigingen alleen betrekking hebben op lokale bedrijfsadvertenties die verschijnen op Google Maps.

Functies informatievenster
Het informatievenster van uw advertentie in Google Maps is nu voorzien van nieuwe interactieve links waarmee gebruikers razendsnel verbinding met uw bedrijf kunnen maken. Het informatievenster is het venster dat wordt geopend wanneer een gebruiker op een organische zoekvermelding of een van de gesponsorde resultaten in Google Maps klikt.

Gebruikers hebben nu de mogelijkheid acties in het informatievenster uit te voeren zodat ze meteen de gewenste informatie over uw bedrijf te zien krijgen. De nieuwe links zijn "Routebeschrijving", "Streetview" (waar beschikbaar) en "Opslaan in Mijn Klanten". Binnenkort voegen we ook de link "Verzenden" toe, waarmee gebruikers uw bedrijfsgegevens naar hun telefoon of e-mail kunnen sturen. Gebruikers kunnen nog steeds doorklikken naar uw site als ze dat willen; er worden alleen meer functies aan het informatievenster toegevoegd.



Rapportagemogelijkheden

We hebben uw verzoeken om een rapport voor lokale bedrijfadvertenties beschikbaar te stellen ter harte genomen. Daarom is er binnenkort een nieuw interactierapport voor lokale bedrijfsadvertenties beschikbaar in het Rapportcentrum van uw account. Het rapport biedt hulp bij het nauwkeurig bepalen van uw ROI bij gebruik van lokale bedrijfsadvertenties, doordat wordt gemeld hoeveel gebruikers uw informatievenster hebben geopend en op elk van de nieuwe interactieve links hebben geklikt.

Gebruikers van Google Maps zijn in veel gevallen op zoek naar andere informatie dan gebruikers van Google Zoeken. De nieuwe interactieve links en de interactierapporten zouden klanten niet alleen moeten helpen sneller met u in contact te komen, maar kunnen u ook helpen gebruikers van Google Maps beter te targeten in vergelijking met gebruikers van Google Zoeken. We plaatsen een volgend bericht op het blog zodra de nieuwe wijzigingen wat betreft de rapportagemogelijkheden worden doorgevoerd .

Met deze wijzigingen bieden we gebruikers meer informatie over uw bedrijf en kunnen we u meer functies voor uw advertenties bieden. Als u meer informatie wilt over deze vorm van adverteren, raden we u aan het gedeelte van het AdWords Helpcentrum over lokale bedrijfsadvertenties te bekijken. Tevens kunt u zoals gebruikelijk uw vragen en opmerkingen stellen/plaatsen op ons Helpforum.


Gepost door Michael, Product Marketing Team