Voor bureaus die meerdere AdWords accounts verzorgen voor verschillende klanten, kan de betalingswereld van AdWords soms een wirwar zijn. Als je als bureau zelf betaalt voor de accounts door middel van achteraf betalen, heb je vaak te maken met meerdere afschrijvingen per dag, per account. Dit kan uiteraard een hele administratieve last zijn, en mocht de creditcard per ongeluk verlopen zijn, dan kan dat flinke consequenties hebben. Ook maandelijkse facturering is voor het beheren van meerdere accounts niet ideaal. Mocht je in een maand meer uitgeven dan voorzien, kan het zijn dat je aan het einde van de maand een probleem hebt met je kredietlimiet. Vervolgens kun je het limiet niet zelf aanpassen.

We hebben daarom een tijdje geleden een factureringsplatform ontwikkeld met bureaus (zoals search engine marketing bureaus bijvoorbeeld) in gedachten. Manager Defined Spend (MDS) geeft bedrijven die meerdere accounts beheren een betere controle over de budgetten van hun beheerde accounts. Met MDS kun je namelijk budgetten rechtstreeks maken en aanpassen via een Mijn Klantencentrum account. Dit houdt in dat je zelf à la minute nieuwe accounts kunt maken met een budget, waarvan je de looptijd zelf bepaalt. Als je dus een overeenkomst hebt met je klant voor een looptijd van drie maanden, kun je het volledige budget voor deze drie maanden in de account zetten. De advertenties kunnen vervolgens direct worden vertoond. Daarnaast wordt de administratieve last verlicht, omdat er slechts één maandelijkse factuur hoeft te worden voldaan voor alle accounts die gebruik maken van MDS.

Overigens is het ook mogelijk om enkele accounts op MDS te hebben, en andere accounts met hun oorspronkelijke betaalmethode.

Mocht u interesse hebben in het gebruik van MDS voor uw beheerde accounts, dan kunt u contact met ons opnemen. We kunnen controleren of u in aanmerking komt voor MDS, en bespreken de mogelijkheden graag met u. Meer informatie over MDS kunt u ook hier vinden.

Geplaatst door Saskia Cuperus