Hoewel we bij AdWords alleen focussen op gesponsorde links, krijgen we van klanten regelmatig vragen over positionering in de organische zoekresultaten.

Zoals u wellicht weet, werken de advertentieprogramma's van Google onafhankelijk van onze zoekresultaten. Deelname aan AdWords en AdSense heeft dan ook geenszins invloed op de opname of positie in de zoekindex van Google.

Heeft u echter vragen zoals: "Hoe indexeer ik mijn site?" of "Hoe komt het dat mijn site veranderd is in ranking?", dan kunt u goed terecht bij ons online Helpcentrum voor webmasters.

Heeft u interesse in meer technische aspecten over uw site, zoals: "Ik wil een sitemap van mijn site aanmelden" of "Ik wil weten wat de problemen zijn bij het indexeren van mijn site", dan kunt u ook eens kijken naar de hulpprogramma's voor webmasters van Google. Deze hulpprogramma's bieden uitgebreide informatie over uw site, zoals bijvoorbeeld mogelijke problemen bij het indexeren en fouten waarbij onze crawlers geen toegang hebben tot uw pagina's. Ga aan de slag met de hulpprogramma's voor webmasters van Google.

Mocht dit alles uw interesses hebben gewekt voor het webmaster wezen, en wilt u graag meer weten hierover, dan kunt u goed terecht op onze discussiegroep voor webmasters. Hier kunt u discussies volgen van mensen van Google en ervaren amateurs en wellicht zelf een discussie beginnen of een vraag stellen.

Al deze informatie en nog veel meer is ook makkelijk terug te vinden op het "centrum voor webmasters". Het "centrum voor webmasters" is de one-stop-shop voor al uw webmaster gerelateerde onderwerpen. Wilt u meer weten dan kunt u altijd hier terecht.


Geplaatst door André (Google Search Quality Team)