Waarom een andere structuur?

Wij zien bij Google vaak AdWords-accounts die bestaan uit 1 campagne met daarin 1 advertentiegroep. Deze advertentiegroep bevat dan een lange lijst zoekwoorden met een verschillend thema en één enkele advertentietekst.

Een goede account structuur is van belang voor het succes van uw AdWords campagne. Wanneer uw campagne-structuur op orde is zult u merken dat uw campagne eenvoudiger te beheren is en dat u uw doelstellingen eenvoudiger kunt realiseren. Hieronder doen wij een suggestie voor een (betere) account structuur die zal bijdragen tot een succesvolle AdWords-campagne.

Wat is de beste Account Structuur voor uw campagne?

Stel, u bent een adverteerder in de bloemenbranche met als doel via AdWords uw bloemen te verkopen. Hoe kunt u dan op de juiste manier uw account indelen?

Het is van groot belang om de campagne thematisch en specifiek in te delen, zodat u uw teksten nog relevanter kan maken ten opzichte van de zoekopdracht van de gebruiker. Bijvoorbeeld, u verkoopt bloemen (boeketten) in Nederland. Uw account ziet er dan als volgt uit:


De voordelen van een dergelijke structuur zijn:

- Eenvoudig en overzichtelijk beheer van uw campagne

- Beheer van uw budget per product (indien de rode rozen zijn uitverkocht, kunt u deze campagne pauzeren)

- Relevantere teksten waardoor uw positie, CTR en kwaliteitsscore zullen verbeteren

- Tevreden klanten

Het opzetten van een dergelijk account kost in de opstartfase wellicht iets meer tijd. Maar, deze tijd verdient u dubbel en dwars terug zodra de campagne enige tijd heeft gedraaid. Overigens kunt u deze structuur ook toepassen op al bestaande campagnes. In dat geval raden wij u aan om in de AdWords Editor nieuwe campagnes aan te maken en de zoekwoorden uit uw huidige campagne te slepen naar uw nieuwe campagnes.

Geplaatst door Karen Niekerk en Charlotte Waldeck