We zijn blij te kunnen aankondigen dat wij een paar weken geleden een verandering hebben aangebracht in ruimte om te klikken op tekstadvertenties op het Google inhoudsnetwerk. Voorheen konden gebruikers op elke plek klikken van de tekstadvertenties die worden weergegeven op het inhoudsnetwerk, met inbegrip van de advertentie achtergrond en een deel van de advertentietekst. Nu worden alleen klikken op de titel of de URL van tekstadvertenties geteld als geldige klik.

Als gevolg van deze wijziging, kunnen sommige adverteerders een daling in zowel het aantal klikken als de klikfrequentie (CTR) van het inhoudsnetwerk verwachten, met een toename van het gemiddelde rendement op investering (ROI) van de inhoud van het netwerkverkeer. Voor inzicht in de ROI die u ontvangt van uw AdWords - advertenties, kunt u het bijhouden van conversies of Google Analytics meten. Zo kunt u zien of de klikken op uw advertentie leiden tot waardevolle acties op uw site. Als u gebruik maakt van een derde partij voor het bijhouden van conversies, kunt u gebruik maken van ValueTrack.

We hopen dat deze verandering zal resulteren in een betere gebruikerservaring met het inhoudsnetwerk van Google, samen met potentieel betere ROI voor adverteerders. Door het veranderen van de aanklikbare ruimte op tekstadvertenties, hopen we dat onze gebruikers, adverteers en onze uitgevers tevredener zullen zijn over Google AdWords. Heeft u opmerkingen over deze verandering, laat het ons dan weten.

Gepost door Vivian, bewerkt door Jan M. Veering