In het AdWords blog zult u regelmatig optimalisatietips kunnen lezen, hoe u uw Google AdWords account nog succesvoller kunt laten verlopen.

De afgelopen maanden heeft Stephanie Lim van het Optimalisatieteam tips gegeven op het Amerikaanse AdWords blog voor het optimaliseren van uw AdWords-account. In deze eerste aflevering op het Nederlandse AdWords blog richt ze zich op strategieën, waarmee u de zoekwoorden in uw AdWords-account kunt verfijnen en doelgerichter kunt inzetten voor nog betere prestaties.

Lengte van zoekwoorden

Onderzoek heeft aangetoond dat de meeste gebruikers langere zoekopdrachten opgeven, meestal tussen één en vijf woorden. (Bron: OneStat.com) Hoewel het voor een kwalitatief en kwantitatief toereikend verkeer belangrijk is om veel verschillende zoekwoorden te gebruiken, geldt dat enkelvoudige, algemene zoekwoorden als 'auto' of 'hypotheken' wel veel verkeer opleveren maar onvoldoende doelgericht zijn. Daarentegen zijn zeer uitgebreide zoekwoorden, zoals 'manieren om een ongezonde huid te verjongen', zo specifiek dat niemand ze als zoekopdracht gebruikt.

Welke zoekwoorden voor u het beste werken, is afhankelijk van de producten of diensten die u verkoopt en van de zoekopdrachten die uw klanten gebruiken om naar uw producten of diensten te zoeken.
Mensen zoeken bijvoorbeeld naar hypotheken met slechts een paar woorden, maar gebruiken een langere zoekopdracht om verlovingsringen te vinden. Een zoekwoord dat zich richt op mensen die serieus op zoek zijn naar een ring vraagt om details, zoals 'platinum verlovingsring met diamanten'. Zoals altijd is het belangrijk om flexibel te zijn met de lengte van zoekwoorden en uw strategie aan te passen op basis van de resultaten van de campagne.

Gepost door Stephanie Lim - Account Strategist (bewerkt door Jan M. Veering)