In de tweede week van mei kondigde het Google Analytics-team de nieuwste versie aan van het gratis hulpprogramma voor webanalyse en -rapportage, dat inmiddels in alle huidige Analytics-accounts is geactiveerd. Het tabblad Analytics in uw AdWords-account biedt toegang tot een krachtig hulpprogramma voor webanalyse en -rapportage. Hierbij brengen wij de nieuwe versie van Google Analytics nog eens voor u onder de aandacht.

Sinds de introductie van Analytics is met veel gebruikers gesproken over de manier waarop zij het succes van hun website en het rendement van hun marketingactiviteiten analyseren. Bij de verdere ontwikkeling heeft het Analytics team zich met name gericht op de feedback van deze gebruikers. Zo kon Analytics worden uitgebouwd tot een bijzonder gebruiksvriendelijk programma met nog meer functies en mogelijkheden en een schat aan gegevens. Kortom, het doel voor deze nieuwe versie was om de Analytics-rapporten zodanig te verbeteren dat de gebruiker er nog meer uit kan halen.

Hieronder ziet u een schermafbeelding van een deel van het nieuwe dashboardrapport, met de nieuwe termijngrafiek voor het aantal bezoeken en lijsten met de belangrijkste statistieken. (Klik op de schermafbeelding om deze vergroot weer te geven.)


De nieuwe versie van Google Analytics is intuïtiever, zowel voor het oog als in het gebruik, en u kunt nu heel gemakkelijk tussen de verschillende rapporten navigeren. Naast een nieuwe interface bevat het programma veel nieuwe functies, zoals een aanpasbaar dashboard voor rapporten, geplande verzending van rapporten via e-mail, verbeterde weergave van geografische kaarten en overzichtsgrafieken voor een snelle analyse. Er verandert niets aan de data die door Google Analytics worden bijgehouden, of aan de configuratie van uw account.

De nieuwe versie maakt het mogelijk om alle beschikbare functies volledig naar uw wensen en prioriteiten aan te passen; veel persoonlijker dus!

Ga voor meer informatie naar de startpagina van Google Analytics

Gepost door Jan M. Veering - AdWords Associate