Sinds de lancering van AdWords is er op betalingsgebied heel wat verbeterd. Kon u vroeger slechts met een creditcard terecht, tegenwoordig is er een keur aan betalingsopties beschikbaar. Inmiddels is het mogelijk om zowel vooraf als achteraf te betalen. Als u heeft gekozen voor vooraf betalen, kunt u kiezen voor betalen per overboeking, of betaling per creditcard. Bij achteraf betalen kunt u als Nederlandse klant kiezen voor creditcard en automatische incasso. Als u in een bestaande account eenmaal heeft gekozen voor vooraf betalen, kunt u momenteel niet overschakelen naar achteraf betalen, en vice versa. U kunt echter wel schakelen naar een andere optie van vooraf betalen (of achteraf betalen, als u daar voor gekozen heeft).

Hier zullen we wat dieper ingaan op de nieuwste en wat minder bekende wijze van vooraf betalen: vooruitbetaling per creditcard. Hoewel de gemiddelde Nederlander soms liever niet per creditcard betaalt, heeft deze betalingswijze een groot voordeel ten opzichte van betalen per overboeking.

Vooruitbetaling per creditcard is een nieuwe vorm van vooruitbetalen waarbij Google het door u opgegeven bedrag afschrijft van uw creditcard. Wanneer u geldige creditcardgegevens voor uw rekening heeft ingevoerd, worden uw advertenties vrijwel direct weergegeven. Het kan vervolgens tot 24 uur duren voordat uw kosten worden weergegeven op de pagina Factuuroverzicht. Bestaande advertenties blijven actief wanneer u overgestapt bent van een andere vorm van vooruitbetalen.

De snelheid is uiteraard het grote voordeel ten opzicht van betalen per overboeking, waarbij u soms dagen moet wachten voordat uw betaling is verwerkt en uw advertenties worden vertoond.

Hoe u kunt overschakelen van vooruitbetalen per overboeking naar vooruitbetalen per creditcard wordt hier uitgelegd.

Gepost door Saskia Cuperus