Bij de meeste strategieën die we hebben besproken gaat het om het uitbreiden van lijsten met zoekwoorden. Voor het optimaliseren van een bestaande account kan het echter ook nuttig zijn om zoekwoorden die slecht presteren uit de account te verwijderen. Afhankelijk van uw advertentiedoelen, kunt u twee strategieën toepassen om zoekwoorden te verwijderen.

Als vooral de CTR (klikfrequentie) belangrijk is, verwijdert u de zoekwoorden met veel vertoningen maar een lage klikfrequentie.
Deze zoekwoorden zijn wellicht te algemeen of onvoldoende relevant. Ze leveren veel vertoningen op, maar te weinig klikken. Als het u vooral gaat om conversies, verwijdert u de zoekwoorden die in verhouding tot de kosten te weinig conversies opleveren. Deze zoekwoorden zijn wellicht te specifiek en leiden op lange termijn niet tot het gewenste aantal vertoningen omdat weinig mensen ze gebruiken.

Via een
rapport kunt u té specifieke of algemene zoekwoorden opsporen en vervolgens aanpassen of verwijderen.

Zoals eerder gezegd, is optimalisatie een dynamisch proces waarbij strategieën herhaald worden getest, beoordeeld en zo nodig aangepast, zodat ze perfect aansluiten bij uw advertentiedoelen en de wisselende vraag van de markt. We hopen dat onze tips voor de optimalisatie van zoekwoorden u goed op weg hebben geholpen. Hou deze site in de gaten, want het volgende optimalisatieonderwerp dat we zullen bespreken is 'advertentietekst'.


Gepost door Stephanie Lim (bewerkt door Jan Veering)